0

In DEEL 1 schreef ik over ‘kleine stapjes maken, beginnen bij het begin’. In dit artikel geef ik je nog een tip hoe je je doel kan formuleren voor beter resultaat.

Als je doel is: ‘ik wil vanaf nu 4x per week sporten’, is dat een mooi doel. Maar wat als je eens geen zin hebt om te sporten? Wat als je eigenlijk geen tijd hebt? Wat als je het simpelweg vergéét om te gaan sporten?

Je wil dit natuurlijk vermijden. Hecht daarom waarde aan je doel.

STAP 1. Stel jezelf in vraag:

  • Waarom wil ik 4x sporten?

  • Wat gaat mij dat opbrengen?

  • Waarom is dat belangrijk voor mij?

STAP 2. Verwerk je antwoorden in je doelformulering, bijvoorbeeld:

Ik sport 4x per week om me terug energieker en zelfzekerder te voelen.

Als je dan eens geen zin hebt om te sporten helpt deze doelformulering je om toch die sportkleren aan te trekken. Want het gaat verder dan dat halfuur sporten. Het gaat over je beter te voelen, om meer energie te hebben en je zelfzekerder te voelen. En daar draait het om, toch?

Succes!

Wil je DEEL 1 lezen van: Hoe kan je je doelen bereiken? Klik hier.

Deze quote hangt bij een vriendin thuis die aan het trainen was/is voor de marathon (die overigens binnen enkele dagen plaatsvindt!) en ik vond hem zo goed, zo waar en zo lollig 🙂  – Geen commentaar op die halfdode plant…..

Laat een bericht achter